Hoe kan het dat meedoen voor kinderen met een beperking zo moeilijk is? En hoe kunnen we dat makkelijker maken? In Makkelijker Meedoen de Podcast gooi ik de boel open!
We gaan naar de musical Mamma Mia, samen met andere kinderen en mensen met het Williams Syndroom. Raken de spelers van hun à propos door de onverwacht grote publieksparticipatie?
Loek (7) leest het boek ‘Len en zijn broer’. Als hij in de supermarkt iets zoekt wat hij heel graag wilt hebben, durft hij het eigenlijk niet te vragen. Maar dan…
Dit zijn de mooiste inclusie liedjes ooit gemaakt. Aandacht voor diversiteit, aandacht voor samen en in elk lied wel een liefdevolle uitnodiging om er iets mee te doen. Beluister ze in deze playlist op Spotify!
Arje (9) wil Jayhorn-Jel op zijn trombone horen spelen. Maar ook weer niet. Want hij schrikt van harde geluiden. Zó erg dat hij er soms heel boos van wordt. Hoe ga je om met hyperacusis?
Arje (9) houdt van oudejaarsavond. Oliebollen en gezelligheid! Maar hij heeft ook hyperacusis en dat maakt hem overgevoelig voor harde geluiden. Hoe wordt het tóch leuk voor hem?
Arje (12) heeft een verstandelijke beperking. Hij houdt ervan om samen te spelen, maar begrijpt vaak de spelregels niet. Daarom probeer ik heel veel uit. Deze spelletjes werken wél!
Arje (9) is een begenadigd drummer. Hij doet mee aan de voorspeelmiddag van zijn drumschool. Ik maak me zorgen. Kan het publiek 4 minuten naar hem luisteren?
Deze woorden komen uit mijn eigen mond. Arje ging naar groep 3. Hij kon nog geen poppetje tekenen. Is het wel haalbaar om hem te leren schrijven? Een eerlijk voortgangsverslag.